Rabobank online bankieren

Een optimale digitale klantenreis voor elke klant.

Elke journey zo optimaal mogelijk ontwikkelen voor de gebruiker. Zowel voor de app als de responsive desktop omgeving. Als designer ben ik betrokken van het begin tot eind om elke dag te streven naar een delightfull experience.

Ik was dagelijks bezig met UX design, visual design en user research.

Nieuwe klanten verwelkomen

Gemiddeld verhuizen, 100.000 klanten per jaar naar een andere bank (~0,5%). Dit kan betekenen dat switchen van banken heel ingewikkeld is, of dat ze enorm loyaal zijn aan hun bank. Wanneer een klant wil overstappen moet dit dus vlekkeloos verlopen. Aan mij de taak om dit op te lossen.

Ook voor zakelijke klanten

Zakelijke klanten verdienen natuurlijk minstens zo warm welkom bij de Rabobank. Het was nog niet eerder mogelijk om voor nieuwe zakelijke klanten online een rekening te openen. Ik ben als advocaat van de zakelijke gebruiker aan de slag gegaan om dit te bewerkstelligen.

Elke persoonlijke situatie is anders

Tijdens je leven onderga je verschillende gebeurtenissen. Zo ook voor de klanten van de Rabobank. Om elke gebruiker op het juiste moment te helpen met de juiste zaken zijn er 'life events' in de bankieromgeving geïntegreerd. Hierdoor kan de klant in elke situatie de juiste zaken regelen en kunnen wij daarbij assisteren.